GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Così fan tutte” w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 2 z 5
Mamy tu do czynienia z trzecią już częścią zaprezentowanej przez tego reżysera trylogii Mozarta, nie tylko osadzoną w tej samej estetyce scenicznej, ale w dodatku opowiadającej jakby wciąż tę samą historię. Oto bowiem w ujęciu Alexandre’a niewinny - choć uwodzący wszystkie damy ze swego otoczenia - nastolatek Cherubino z Wesela Figara wyrasta na pozbawionego skrupułów i zmierzającego do zguby Don Giovanniego, który z kolei w Cosi fan tutte przyjmuje postać podstarzałego (co zresztą mu nie przeszkadza w sięganiu ręką za dekolt Despiny) Alfonso, bawiącego się ustawianiem erotycznych gierek naiwnej jeszcze młodzieży.
W przynoszącej doskonałe rezultaty współpracy z dekoratorem Antoinem Fontaine francuski reżyser buduje swój spektakl w konwencji commedia dell’arte, teatru w teatrze, wystawianego na prowizorycznym podium teatru ulicznego. Wszyscy tworzący trupę teatralną wykonawcy są obecni na scenie jeszcze przed rozpoczęciem spektaklu, czyniąc ostatnie przygotowania do spotkania z publicznością, prowadząc swobodne rozmówki, poprawiając kostiumy i dopieszczając makijaż.
Niektórzy z nich wykonują rozgrzewające głos ćwiczenia wokalne i robią sobie przy tej okazji selfie. Narracja sceniczna jest przeważnie prowadzona na drewnianym podium, obudowanym z trzech stron malowanym płótnem, na którym na przykład dostrzegamy wizerunek statku, kiedy to, ku rozpaczy panien, jakoby wezwani królewskim rozkazem młodzieńcy Ferrando i Guglielmo mają niezwłocznie wyruszyć na neapolitańskie pole bitwy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |