opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

55 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Haendel po bożemu

 

Oczywiście można i współczesnego słuchacza zachęcić do zainteresowania pełną wersją dzieła ze wszystkimi powtórzeniami, jeśli reżyser uzupełni śpiewanie jakąś akcją, np. zalotami zakochanej pary posuwającymi się coraz dalej i coraz śmielej, albo scenką w barze, gdy ktoś sięga po jeden kieliszek, potem drugi, potem trzeci itd. Jest trochę śmiechu, a muzyka płynie swobodnie. W ostatnim czasie mieliśmy do czynienia z trzema inscenizacjami oper Haendla.

 

Rodelinda 2

 

Były to zarazem trzy sposoby podejścia do wykonawstwa operowej muzyki dawnej. Była więc nowoczesna, fantazyjna inscenizacja w reżyserii Bożeny Bujnickiej Aci, Polifemo & Galatea pod muzycznym kierownictwem Krzysztofa Garstki w ramach Festiwalu Oper Barokowych. Z kolei niedawno odbyła się transmisja z MET opery Agrypina w reżyserii Davida McVicara, pod batutą Harry'ego Bicketa, i ostatnio Rodelinda w Polskiej Operze Królewskiej, czyli w Teatrze Stanisławowskim, w reżyserii Andrzeja Klimczaka i z kierownictwem muzycznym tego samego Krzysztofa Garstki.

 

Rodelinda 3

 

Łączy te wszystkie przedstawienia to, że kierownik muzyczny dyryguje od klawesynu, na którym od czasu do czasu samodzielnie przygrywa (Krzysztof Garstka zapewnił sobie jeszcze udział drugiego klawesynisty, aby mieć więcej swobody). Różnice są natomiast w podejściu do XVIII-wiecznego libretta obliczonego na publiczność, która nie znała radia, filmu, telewizji, płyt, internetu i telefonów (ani zwykłych ani komórkowych).


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART