opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Manru 669-236.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

47 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Napój miłosny” Donizettiego w Théâtre du Capitole w Tuluzie

 

U Bernarda przewodnim wątkiem jest ukazywanie kolejnych odsłon jakby w soczewce wspomnianego aparatu fotograficznego, symbolizowanej tutaj przez odpowiednio rozsuwane lub przymykane, w każdym razie wypełniające całą powierzchnię sceniczną plansze. O tym, iż chodzi tutaj o fotografie informują również epizody grupowe, podczas których wszyscy uczestniczący w nich artyści zastygają bez ruchu i to niekiedy na dłuższą chwilę. Te statyczne i przybierane idealnie w tym samym momencie pozy dają widzowi złudzenie oglądania scen utrwalonych na kliszy. Jest ono jeszcze dodatkowo wzmocnione wszechobecnym kolorem sepii, nasuwającym skojarzenia z rodzajowymi i emanującymi melancholią pocztówkami. Bernard wykorzystuje ten proceder - podobnie jak przywołujące początki filmu spowolnianie ruchu - przez cały czas trwania przedstawienia, aż do finału, w którym obserwujemy Dulcamarę znikającego w… powiększonej migawce aparatu.

 

Napoj milosny,Tuluza 4

 

Z takim wystrojem plastycznym bezbłędnie harmonizują stroje: beżowe marynarki na jasnych koszulach, kaszkiety i melony dla mężczyzn, zaś dawne suknie - już bez gorsetów - dla pań, które są tutaj bardziej mieszczankami niż wieśniaczkami. Urokliwe walory wizualne tej koncepcji stanowią spójną całość z precyzyjnie ustawionymi działaniami aktorskimi, w których każda poza, gest czy nawet spojrzenie mają swoje znaczenie. Reżyser nie pozostawia niczego przypadkowi i w każdym momencie wie, jaki efekt chce osiągnąć i dokąd w sensie dramaturgicznym zmierza. W tym zakresie może w pełni polegać na frapująco kreujących swoje role i prezentujących wyśmienity poziom wokalny solistach. Na początku zbuntowaną, impulsywną i kapryśną, a później skruszoną i chętnie poddającą się drzemiącej w niej miłości Noriną jest Vanina Santoni, która idealnie wyczuwa styl bel canto i sugestywnie oddaje wewnętrzną przemianę swej bohaterki. W roli zakochanego w niej bez pamięci, ujmującego szczerością bezinteresownego uczucia i naiwnego Nemorino podziwiamy Kévina Amiela, przykuwającego uwagę ciepłym oraz szeroko i lekko prowadzonym głosem. W jego wykonaniu słynna aria „Una furtiva lagrima” staje się wzruszającą i finezyjną ekspresją miłosnych rozterek, wewnętrznego rozdarcia i ostatecznie rodzącej się nadziei.

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART