opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




21 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

6 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Cyganeria” w Starej Gazowni w Kopenhadze

Kopenhaski Letni Festiwal Operowy spróbował w tym roku wystąpić również zimą, produkując jedno tylko przedstawienie, Cyganerię Pucciniego w unowocześnionej wersji. Pomysłodawcą tej wersji jest były dyrektor Festiwalu Letniego, śpiewak tenorowy (już tylko gościnnie występujący w kopenhaskiej Operze), Peter Lodahl, kreujący rolę Rodolfo. Przedstawienie (18 występów) prezentowane jest w teatrze mieszczącym się w starej kopenhaskiej gazowni, Oestre Gasvaerk, w dzielnicy Oesterbro (na północ od centrum).

 

Cyganeria,Kopenhaga 1

 

Okrągły, wielki budynek przystosowano do potrzeb teatru już jakieś 20 lat temu, ostatnio został on jeszcze raz wyremontowany, zachowując jednak swój charakter wnętrza poprzemysłowego, o ceglanych, chropowatych ścianach, skąpym zapleczu i świetnej akustyce. Półamfiteatralna widownia otacza scenę, którą można dowolnie ustawić. 

 

Cyganeria,Kopenhaga 2

 

Cyganerię rozgrywano – I. i IV. akt opery na niewielkim podium, podczas gdy II. i III. akt rozgrywał się na płaszczyźnie równej poziomem z pierwszym rzędem widowni. Skąpe dekoracje przesunięto zgrabnie pomiędzy II. i III. aktem, scena „na górze” pozostała ta sama, jako że oba akty mają miejsce na tej samej mansardzie Rodolfo. Śpiewacy wychodzili z korytarzy, tych samych, którymi wchodziła publiczność, a zamiast orkiestry akompaniował im zespół kameralny z napisaną specjalnie adaptacją partytury. Ideałem dźwiękowym był tu paryski kabaret z końca XIX wieku: kwartet smyczkowy, fortepian, klarnet i akordeon. Pianista (Ulrik Stærk) był również dyrygentem przedstawienia. Chwilami grał jedną ręką, a dyrygował drugą. Kostiumy zespołu – też z czasów powstania opery, przypominały kostiumy śpiewaków. Kabaretowy charakter najbardziej widoczny był w drugim akcie, karnawałowych scenach rozgrywających się przed kafejką Momus.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART