GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGorący piasek Egiptu
Strona 1 z 2
Jeden ze sloganów reklamowych przedstawienia musicalu Aida Eltona Johna zapowiadał premierę tego spektaklu jako „Całoroczne egipskie wakacje w Romie". Trudno powiedzieć, czy rzeczywiście zainteresowanie Aidą nie-operową wytrzyma tak długo, ale jako rozrywka na chłodne jesienne, a potem zimowe wieczory z pewnością się sprawdzi.
Już pierwsze wrażenia wizualne – kurtyna w formie piaszczystego, lekko pofalowanego podłoża – kojarzą się z turystycznymi atrakcjami śródziemnomorskiego wybrzeża Afryki. Dobrze prezentuje się scenografia Mariusza Napierały, który prostymi środkami próbował zainscenizować pałac faraona, wspierając się także rzucanymi na dekoracje animacjami wideo. Przesuwające się wielofunkcyjne podesty także służą stworzeniu wrażenia, że jesteśmy w porcie, albo nad Nilem czy w pomieszczeniach pałacowych.
W basenie, w którym kąpie się faraonowa córka Amneris nie ma prawdziwej wody, ale umiejętnie zastosowana gra świateł pomaga wyobraźni, tak samo jak owinięte białymi ręcznikami dwórki księżniczki. Osobną atrakcją musicalu są bardzo bogate i wymyślne stroje i charakteryzacja dworu. Rewia mody specjalnie dla potrzeb Amneris pokazuje wyobraźnię autorki kostiumów Doroty Kołodyńskiej. Wprawdzie stroje modelek nie mają wiele wspólnego z rycinami i starymi egipskimi malowidłami, ale są atrakcyjne na współczesny sposób. Kostiumy akcentują też różnice między zwycięzcami – czyli Egipcjanami, a podbitym plemieniem Nubijczyków, z którego wywodzi się księżniczka Aida. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |