GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKrynica pod nowymi sterami
Strona 7 z 7
W zdominowanym przez włoskie i francuskie opery XIX-wieczne repertuarze wystąpili: Polacy Maciej Komandera, Tomasz Kuk i Dominik Sutowicz, Bułgar Mihail Mihaylov oraz Choi Wohnyeok z Korei Południowej.
Z dość wyrównanego poziomu wykonawczego wyłamywali się: na plus ultraemocjonalny, prawie „niedzisiejszy” w wyrazie Wohnyeok (Mattinata Ruggera Leoncavalla), na minus, niestety, wybitnie nie w formie – kiksy, brzydkie barwowo góry – Maciej Komandera (aria i cabaletta Manrica z II aktu Trubadura Verdiego). Mój jednoznaczny zachwyt wzbudził natomiast niezwykle empatyczny względem wykonawców, showmański w pozytywnym tego słowa znaczeniu Zbigniew Graca dyrygujący Orkiestrą Kameralną Filharmonii Śląskiej.
Całości festiwalu dopełniły: sopranowo-tenorowa Gala Operetkowa (Marcelina Beucher, Aleksandra Orłowska, Łukasz Gaj i Adam Sobierajski oraz Orkiestra Filharmonii Częstochowskiej pod wodzą Adama Klocka – 12 VIII), koncert Stanisławy Celińskiej Malinowa z zespołem głównego jej kompozytora – Macieja Muraszki (13 VIII) oraz Zemsta nietoperza Johanna Straussa z łódzkiego Teatru Wielkiego pod dyrekcją Marty Kosielskiej. Warto też wyróżnić jeden z koncertów popołudniowych – Rossiniowska wirtuozeria – i zapamiętać nazwisko jej bohaterki: utalentowanej mołdawskiej mezzosopranistki Natalii Gavrilan. Monika Partyk |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |