GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPuccini w blaskach nocy
Strona 4 z 4
Papierowy okręcik z początku pływał swobodnie, ale gdy dramat nabierał mocy drobne paluszki dziecka starały się zatopić zabawkę. Nieźle współgrały z fabułą animacje pokazujące kwiaty róży, które rozsypują się w luźne płatki, ale były też plansze np. powtarzające się sekwencje z czerwonymi zygzakami o niejasnej symbolice lub wyrażające kompletny, ciągnący się minutami brak jakiegoś konkretnego pomysłu, a do tego drażniły oczy i nie miały nic wspólnego z rozgrywającym się dramatem.
Autorów koncepcji i realizacji wideo było aż pięcioro, nie wiadomo komu przypisać bardziej udane projekty. Bardzo dobrze grała w tych sztucznych warunkach akustycznych orkiestra Sinfonia Varsovia kierowana przez Marcello Mottadelli'ego, podążała za śpiewakami i budowała podkład pod zmieniające się nastroje.
Gorzej, że po przerwie na warstwę muzyczną opery zaczęły się nakładać co jakiś czas wzmacniane łomoty dochodzące gdzieś z Placu Defilad, jakby złośliwie i celowo włączanego rocka. Trudno było określić źródło tego hałasu, organizatorzy też nie interweniowali, a dudnienie niskich basów okropnie przeszkadzało nie tylko publiczności, ale także samym wykonawcom. To był najgorszy istotny zgrzyt psujący ogólną ocenę tego unikalnego widowiska, które na długo pozostanie w pamięci. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |