GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZwykły człowiek, Judasz
Strona 1 z 2
Zło jest banalne mawiała Hannah Arendt. Judasz będący popularnie synonimem zdrady „Najwyższego”, też jest taki. Na scenie Collegium Nobilium jego pospolitość tylko śmieszy albo budzi odruch politowania. Nie ma tutaj żadnego moralizowania, piętnowania czy biczowania. Nie pada ani jedno słowo o srebrnikach, bo ten Judasz stara się żyć dobrze ze wszystkimi sąsiadami, z aniołem, diabłem, z Jezusem.
Chce być wydajnym rolnikiem, by gospodarstwo przynosiło dochód. Co w tym złego? Ma matkę i dziewczynę, zajmuje się rolnictwem, uprawia pole i dogląda krów. Twórca przedstawienia, student reżyserii Sławomir Narloch, jest absolutnym omnibusem teatralnym, bo nie dość, że wymyślił spektakl Oratorium o mleku, to je wyreżyserował, napisał całkiem zgrabne teksty piosenek i zaprojektował scenografię.
Bardzo pomógł mu twórca muzyki Jakub Gawlik, akordeonista, który sprowadził na scenę sporą grupę instrumentalistów. Część z nich to dęty kwintet jazzowy, jest też grupa instrumentów etnicznych, jak cymbały, lira korbowa, fujarki, dudki, a nawet piła. Muzyka towarzysząca akcji, a także akompaniująca wokalistom ciągle zmienia się. Głównie jest rytmiczna i etniczna, w stylu Gorana Bregovicia, który oprawiał filmy Emira Kusturicy, ale instrumenty etniczne czasami grają solo tworząc nastrój, akustyczną atmosferę dla scen lirycznych. Główni bohaterowie oratorium są zdublowani. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |