GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (20)
Strona 4 z 4
Znamion niepospolitej inwencji kompozytora dowodzi też duet miłosny Grand Dieu, sa misère w II akcie, śpiewają go Sebastian i Zaida. Swoistym majstersztykiem jest również scena pogrzebu Sebastiana, a dokładnie innych zwłok, bo król żyje i pojawia się w stolicy incognito. Największe wrażenie z tej sceny pozostawią wielkie chóry i monumentalny marsz żałobny. Ciekawostką jest też w tej operze muzyka baletowa, rzadka w dziełach tego kompozytora.
No ale Paryż ma w tym względzie swoje wymagania. Wymieniając najcenniejsze fragmenty partytury nie można pominąć septetu D’espoir et de terreur z IV aktu. Ważną rolę przypisał Donizetti scenom chóralnym nadającym właściwy klimat. W sumie opera w niewielkim stopniu ustępująca innym tego typu dziełom Donizettiego i szkoda, że praktycznie nie można jej obejrzeć na scenie, bo z pewnością w rękach obdarzonego intuicją reżysera byłaby ciekawym doświadczeniem. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |