GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (20)
Strona 3 z 4
Jednak i pozostali wykonawcy nie mogą w tym względzie narzekać, wystarczy wspomnieć o wielkiej arii O noble Sebastian śpiewana w III akcie przez Camoënsa, czy D’espoir et de terreur Abayaldosa również z tego samego aktu. Słuchając nagrania (jednego z trzech) odnosi się wrażenie, że ta opera muzycznie w niewielkim stopniu ustępuje tym dziełom Donizettiego, które również pierwotnie odniosły sukces ale znacznie dłużej niż Don Sebastian pozostawały na afiszu.
Styl wokalny to nadal czyste belcanto dbające przede wszystkim o siłę wyrazu każdej arii czy ansamblu. Jarosław Sandelewski wręcz pisze, że: „Wiele jej fragmentów urzeka inwencją, szczerością wypowiedzi i mistrzostwem rzemiosła”. Hektor Berlioz, niezbyt lubiący opery Donizettiego, powiedział, że: „Don Sébastien nosi nieomylne cechy ogromnego talentu”. Świadczą o tym choćby aria Zaidy Oh, mon Dieu z I aktu, w której dziękuje monarsze za ułaskawienie i „wygnanie” do rodzinnej Afryki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |