GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszyscy przeciwko „Alcinie”
Strona 3 z 3
Ani specjalnego brzmienia, ani wolumenu, ani harmonii nie prezentuje. Natomiast Orkiestra Royal Baroque Ensemble pod dyrekcją klawesynistki Lilianny Stawarz ukazuje się w najlepszym świetle i czaruje licznymi barwami. Historyczne instrumenty zapewniają oryginalne brzmienia, także mistrzostwo posługiwania się nimi zasługuje na uznanie. Grający na wiolonczeli barokowej i towarzyszący śpiewającym arie Jakub Kościukiewicz nie daje się nie zauważyć.
Także obsługujący chitarrone – Henryk Kasperczak. Mamy świetnie grające rogi naturalne i oboje barokowe. Jest też kontrabas barokowy, przy którym jako jedyny Grzegorz Zimak nie pozwala sobie usiąść przez cały czas trwania dzieła, a więc przez prawie cztery godziny! Można o Alcinie powiedzieć, że to opera taneczna, bo Jacek Tyski umie ruchem, gestem, skłonem, obrotem itd. wyrazić nawet najbardziej skomplikowane myśli i uczucia bohaterów.
Taneczność wychodzi też nieoczekiwanie z dosyć wymyślnych i barwnych projektów kostiumów, bo ich autorką jest primabalerina Polskiego Baletu Narodowego Marta Fiedler. Doprawdy wspaniały talent w nowej dziedzinie. Spektakl w postindustrialnych wnętrzach „Małej Warszawy” pozwalał się skupić na samej muzyce Haendla, której było jednak dosyć dużo. Wszystkie arie śpiewano z kilkoma repetycjami, ale dzięki aranżacjom wizualnym i choreograficznej reżyserii przedstawienie nie dłużyło się. Przewidziano również wykonanie koncertowe tego barokowego dzieła w przestrzeni studia radiowego. Sądzę, że wówczas zespoły przedstawią wersję z pewnymi skrótami. Haendel nie powinien się obrazić. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |