opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 23-313.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

100 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wszyscy przeciwko „Alcinie”

Odmalowuje rozmaite stany psychiczne dumnej i zadowolonej z siebie królowej, która również dysponuje mocami nadprzyrodzonymi, potrafi zmieniać ludzi w potwory. Alcinę jednak wygórowane ambicje wpędzają w konflikt z jej partnerem Ruggiero i powoli role się odwracają. Alcina musi się bronić, początkowo staje się złośliwa i brutalna, później zaś przechodzi metamorfozę, łagodnieje i rozpacza. Ale jest już za późno, by naprawić wyrządzone ludziom szkody.

 

Alcina 3

 

Wszystkie te epizody Olga Pasiecznik oddaje swym pięknym głosem i środkami aktorskimi, a partneruje jej świetnie dysponowana i dynamiczna Anna Radziejewska w roli Ruggiera. Drugą rolę kobiecą, pełną uwodzicielskiej energii Morgany, kreuje Olga Siemieńczuk. Głosowo dosyć ostra pasuje jednak do wykonywanej partii, w której ważnym elementem jest odsłanianie ładnych nóg i wdzięczenie się przed lusterkiem.

 

Alcina 4

 

Panowie Bradamante i Oronte są zachwyceni, ale Morgana też jest wiedźmą, tyle, że na mniejszą, można rzec, ludzką miarę. Jest w tej operze tradycyjne przebieranie w celu ukrycia płci i właśnie Bradamante w wykonaniu mezzosopranu Joanny Krasuskiej-Matulewicz jest taką osobą. Ma ona piękny głos, trochę gorszą technikę i aktorsko też wydaje się sztywniejsza. Tak jak Oronte – prawdziwy tenor liryczny Karol Kozłowski, słabiej poddający się ruchowo-tanecznej wizji reżysera i choreografa. Wspaniale wypada natomiast druga Joanna Lalek, która wykonuje rolę „spodenkową”, chłopca poszukującego swego taty. Jej Oberto jest jedną z jaśniejszych postaci w spektaklu. Wreszcie ostatni mężczyzna – Melisso – to dobrze brzmiący bas Artura Jandy, pojawia się epizodycznie, a należałaby mu się większa rola. O Chórze Collegium Musicum UW można powiedzieć tyle, że jest.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART