GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWarszawska „Carmen” po liftingu
Strona 2 z 2
Na szczęście wątpliwej wartości reżyserskie pomysły nie przykryły pięknej muzyki Bizeta, ta broni się zawsze i wszędzie. Co prawda dyrygentka Keri-Lynn Wilson (prywatnie żona Petera Gelba, dyrektora nowojorskiej Metropolitan Opera) postawiła na ostro akcentowany rytm, przez co zabrakło nieco finezji w ekspozycji tej czysto lirycznej strony partytury. Jednak nie można jej odmówić precyzji i temperamentu w prowadzeniu ansambli i scen zbiorowych. Muzyka Bizeta pulsuje pod jej batutą pełnią barw i emocji. Partię tytułowej bohaterki śpiewała Rinat Shaham, znana z wielu występów w tej partii na prestiżowych scenach.
Niestety, to co zaprezentowała na naszej scenie raziło brakiem emocji i schematycznym podejściem. W moim odczuciu nie była ani wulkanem seksu, ani namiętności. Jednym słowem zabrakło zmysłowego żaru emocji. Brakiem wyrazistości w kreowaniu obrazu swojego bohatera raził też Mariusz Godlewski, który partię torreadora zaśpiewał tak jakoś bez większego przekonania. Korzystne wrażenie pozostawił amerykański tenor Leonardo Capalbo w roli Don Joségo. Jeżeli można było mieć nieco zastrzeżeń do jego pozbawionego większego wyrazu śpiewu w pierwszej części spektaklu, to już w trzecim akcie oraz scenie finałowej zachwycił nie tylko dramatycznie brzmiącym głosem, ale również świetną aktorską kreacją. Można powiedzieć, że zagrał z kulturą i pełną paletą ekspresji. Jednak najjaśniejszym punktem obsady okazała się Ewa Tracz w partii Micaëli, która w jej ujęciu miała dziewczęcy urok i wdzięk. Młoda śpiewaczka obdarzona pięknie brzmiącym sopranem o szlachetnej srebrzystej barwie, ujmuje przy tym dobrą techniką i bezproblemową emisją. Wszystko to razem wzięte pozwoliło jej uczynić z raczej bezbarwnej bohaterki prawdziwie poruszającą kreację. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |