opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 sierpień 2018       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

94 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Warszawska „Carmen” po liftingu

Najnowsza, raczej nieporadna w swojej wymowie, inscenizacja tej arcypopularnej opery Bizeta autorstwa Andrzeja Chyry razi zmianami libretta prowadzącymi donikąd oraz mało czytelną symboliką. Jak choćby wprowadzenie kilkumetrowego krzyża z zawieszonym Chrystusem przed corridą. W przygotowywaniu tych i innych zmian współpracowała z reżyserem Małgorzata Sikorska-Miszczuk. Zmiany co najmniej wątpliwe, dzisiaj nikogo już nie zachwyca przeniesienie akcji w czasy nam współczesne bo to zabieg od lat stosowany, tak jak nie szokuje widza pozbawienie przedstawienia tego całego hiszpańskiego anturażu, bo i z tym widz często się spotyka.

Carmen,Warszawa 2

Tutaj w ramach poszukiwania nowych treści i znaczeń sprawiono, że libretto, niczym oś, przecina dodany przez twórców inscenizacji wątek chłopca towarzyszącego głównym bohaterom przez niemal całą akcję, nad którą unosi się czerwone widmo diabła-byka. Dopełnieniem warstwy scenicznej są nie przyciągające oka, by nie powiedzieć brzydkie i pozbawione stylu, kostiumy oraz anielskie skrzydła Carmen autorstwa Magdaleny Maciejewskiej, ale też potężna żelazna instalacja udająca scenografię umieszczona na scenie obrotowej autorstwa Barbary Hanickiej. Uderza nieporadność reżysera w konstruowaniu ansambli i scen zbiorowych, którym zabrakło wyrazistości dramaturgicznej i dynamiki. A już przestępowanie z nóżki na nóżkę chóru pań podczas habanery i w jej rytm, czy „uwodzicielski” taniec Carmen w II akcie przyprawiają o sercowe palpitacje. To jest to co najbardziej pozostaje w pamięci widza. Ale pozostaje też w jego pamięci piękna w swojej dramaturgii i wymowie scena finałowa rozgrywana na proscenium na tle zamkniętej kurtyny, będącej jednocześnie ekranem kinowym, na którym pokazano parę głównych bohaterów w najbardziej tragicznym dla nich momencie. To był naprawdę poruszający moment w tym spektaklu.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART