GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWeselne tańce
Strona 2 z 2
Jeden duet muzyczny pokazuje, że porozumienie (np. w kwestiach artystycznych) jest prawie niemożliwe. Gdy ksiądz brzdąka na gitarze kolejne Alleluja Pan Młody odbiera mu instrument i pokazuje, że potrafi zagrać coś z Bacha – to zestawienie śmieszy publiczność. Nie wiadomo tylko, w którym kierunku podąża humor. Czy śmieszny jest Ksiądz czy Pan Młody. Każdy może wybrać własną odpowiedź.
Nie wiadomo także, czy Paweł Demirski pisząc swój komediodramat K. wzorował się na Klatowym Weselu, w każdym razie oba spektakle pokazywane na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych, toczą się w podobnej konwencji estetycznej. Chaos, chochole tańce i podrygi oraz gitarowy łomot, tym razem idący z głośników. Można nawet doszukiwać się podobieństw w konstrukcji postaci. U Wyspiańskiego/Klaty obsada dzieli się na osoby – realnych bohaterów i „osoby dramatu”, czyli duchy (znakomity jest goły Jan Peszek jako Stańczyk z długim i krętym penisem).
U Demirskiego sprawa w wieczór wyborczy (październik 2019) rozgrywa się między Kaczyńskim (Marcin Czarnik) a Tuskiem (Jacek Poniedziałek), oraz różnymi marginalnymi przystawkami (Partia Klaunów), ale na scenie pojawiają się też polityczne duchy (Mazowiecki, Wałęsa, Kwaśniewski, Geremek). Można nawet doszukiwać się podobieństw między ujęciem postaci Czepca i Jastrzębia, Radczyni i Marii Kaczyńskiej (Matka Prezesów – Barbara Krasińska), Widma i upiornej mieszkanki Powiatowej z zakrwawionym tasakiem, Dziennikarza i Prezentera TVP. Spektakle mają też podobne, wyrażające bezsilność zakończenia. U Demirskiego jedynie zamiast „ostał ci się jeno sznur” mamy krótkie „spluń”. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |