GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTriumf francuskiej elegancji, czyli „Kopciuszek” Masseneta z MET
Strona 4 z 4
W sumie miało się do czynienia z solidnym rzemiosłem od strony technicznej, zabrakło jednak niewymuszonego pierwiastka wirtuozowskiego. Jej partnerką była Alice Coote o zbyt charakterystycznym typie urody jak na transwestytyczną rolę amanta – Księcia z Bajki.
Massenet, uprzedzając w tym względzie Richarda Straussa, który w Kawalerze srebrnej róży również powierzył partie kochanków dwóm śpiewaczkom, kierował się zapewne względami czysto muzycznej natury, dążąc do idealnego zestrojenia głosów pod względem barwy i charakteru. Najbardziej wymagająca technicznie, koloraturowa partia Wróżki znalazła świetną wykonawczynię w osobie Kathleen Kim, również za sprawą jej nieco egzotycznej urody.
Tradycyjnie wyposażona w czarodziejską różdżkę kontrastowała nieco ze swoim otoczeniem, czyli elfami, które dzierżąc stołowe lampy kojarzyć się mogły raczej ze związkiem zawodowym niebiańskich pracownic pałacowych niż eterycznymi duchami. W sumie jednak bardzo udane od strony teatralnej widowisko, wsparte kompetentnym poprowadzeniem orkiestry przez francuskiego kapelmistrza Bertranda de Billy, zręcznie wydobywającego efektowność instrumentacji, dobarwiającej stronę wokalną przedstawienia. Samo dzieło obciążone jest do pewnego stopnia znamionami akademizmu. Napisane wprawną ręką kompozytorską, ale nie dostaje trochę szczerej inwencji, znanej z najlepszych partytur Masseneta. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |