GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTriumf francuskiej elegancji, czyli „Kopciuszek” Masseneta z MET
Strona 2 z 4
I w niej to właśnie poruszają się operowe postacie, zamknięte niczym w labiryntach klasycznych, francuskich założeń ogrodowych (obejrzane 28 kwietnia w transmisji do krakowskiego kina „Kijów” – Apollo-Film). Nieraz narzekam na przeładowanie reżyserii bezładnym ruchem scenicznym.
Tym razem jest on ustawiony tak perfekcyjnie i przejrzyście, że w niczym nie zakłóca akcji bezładnie tłoczącymi się postaciami, ani nie odwraca uwagi od tej muzycznej. Pozostaje z lekka przerysowany w odniesieniu do dworu Księcia z Bajki.
Z kolei karykaturalność: Noemi i Doroty, sióstr Lucette, czyli tytułowego Kopciuszka, uzyskana została za sprawą z humorem zaprojektowanych przez reżysera kostiumów, z umiarem i w sposób geometryczny deformujących ich sylwetki. Jak to w baśniach bywa, na pierwszy plan zdecydowanie wysunęła się negatywna postać charakterystyczna Madame de la Haltière, w programie spolszczonej na Panią Wyniosłą (na europejskich scenach tego powstałego w koprodukcji spektaklu występowała w tej roli, odnosząc znaczne sukcesy, Ewa Podleś, ofiara niechętnego jej nowojorskiego krytyka Harolda C. Schonberga, który po jej debiucie skutecznie i na długo wyeliminował ją z zespołu Metropolitan Opera), i jej odtwórczyni Stephanie Blythe, choć reżyser dośc okrutnie obszedł się z jej naturalną aparycją. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |