GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo ma Beethoven do Musorgskiego?
Strona 2 z 2
Obrazki z wystawy, 10 miniatur orkiestrowych połączonych fanfarowymi Promenadami, pełniły taką samą rolę, nawet w większym natężeniu. Niestety nie wszystkie sekwencje cyklu udało się wykonać bez zarzutu. Szybkie tempa w obrazkach Rynek w Limoges czy Taniec kurcząt w skorupkach nie miały obowiązkowej lekkości i przejrzystości.
Tutaj zapewne dla przyswojenia sobie finezji przydałoby się więcej prób. Tradycyjnie dali o sobie znać najzdolniejsi instrumentaliści z sekcji dętych, pierwszy trębacz i pierwsza fagocistka, choć jej instrument w Koncercie Beethovena był nastrojony odrobinę za nisko. Świetnie wypadły obrazki – scenki rodzajowe, jak Samuel Goldenberg i Szmul, Bydło i Katakumby. Oczywiście robiły także duże wrażenie dwa finałowe, wirtuozowskie obrazy Chatka na kurzej stopce i Wielka Brama Kijowska. Ciekawa rzecz, porównanie muzycznych odpowiedników skromnych rysunków i akwarel, które zainspirowały kompozytora, dowodzi ogromnej wyobraźni Musorgskiego. A jeszcze większy ładunek estetyczny wniosła do tego dzieła instrumentacja Maurycego Ravela, wizja pełna blasku i fantazji kolorystycznej. Wydaje się, że Obrazki z wystawy mogłyby być wizytówką Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, jednak przydałoby się jeszcze trochę pracy nad zgraniem wszystkich elementów dzieła. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |