GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo ma Beethoven do Musorgskiego?
Strona 1 z 2
Dwa utwory o dosyć odmiennych założeniach estetycznych wybrał na koncert Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus litewski dyrygent Juozas Domarkas. Artysta związany z wileńskim środowiskiem muzycznym dobrze mówi po polsku, czego dał wyraz zapowiadając wieczór w Polskim Radiu. Zestawienie V Koncertu fortepianowego Beethovena z Obrazkami z wystawy Musorgskiego miało w założeniu ukazać możliwości zespołu, raz jako równorzędnego partnera solisty, dwa jako zespołu, kóry ma w swoim składzie solistów – wirtuozów mogących stworzyć oddzielne obrazy muzyczne zaprojektowane przez kompozytora Musorgskiego i autora wybornej orkiestracji – Ravela.
Najkrótszą recenzję Koncertu Beethovena wypowiedział jeden ze słuchaczy – orkiestra była lepsza od solisty. W istocie amerykański pianista Eugen Indjic popularny w Polsce z racji zdobycia IV nagrody na jednym z Konkursów Chopinowskich chyba nie był w najlepszej formie, bo jego współpraca z orkiestrą, jakkolwiek starania dyrygenta prowadziły we właściwym kierunku, nie przebiegała wzorowo. Najlepiej wypadły nie patetyczne części skrajne, ale część środkowa koncertu Adagio, która dziwnym trafem kojarzyła się ze środkową częścią Koncertu e-moll Chopina. Rozbudowana partia orkiestrowa w tym utworze, który otrzymał podtytuł Cesarski, dawała wszelako szanse popisu dla poszczególnych sekcji zespołu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |