opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

97 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Po konferencji prasowej w Operze Krakowskiej (20.03)

Tomasz Tokarczyk

Bardzo cieszę się, że na naszą scenę powraca arcydzieło R. Leoncavalla „Pajace”. Co więcej, nie będzie ono połączone – jak to jest zazwyczaj – z „Rycerskością wieśniaczą”, ale z „Giannim Schicchim”. To zupełnie różne historie – jedna zaczyna się dobrze i kończy źle, druga na odwrót, zaczyna się źle, a kończy dobrze, co jest w pewien sposób inspirujące. Myślę, że będzie to bardzo interesujący, żywy i dynamiczny spektakl – chwile wielkich emocji i możliwość przeżycia czegoś naprawdę pięknego.

Włodzimierz Nurkowski

Choć mamy do czynienia z dwiema różnymi operami, to łączy je żywioł teatru. W „Pajacach” to teatr w teatrze, z kolei w „Giannim Schicchim” mamy dwa obrazy teatru: pierwszy to teatr udających żałobników, drugi to teatr Gianniego Schicchiego. Obydwie opery połączą też pajace – grupa akrobatyczno-cyrkowa.

Iwona Socha

Praca nad tymi tytułami jest bardzo inspirująca i ciekawa, wnosi też wiele fantastycznych emocji. Uważam, że to wyjątkowe spektakle zarówno pod względem muzycznym i wokalnym, jak też reżyserskim.

Konferencja,Pajace

Tomasz Kuk

W „Pajacach” zaśpiewam partię Cania. To postać skomplikowana psychologicznie, emocjonalnie, ale też muzycznie.

Leszek Skrla

W Krakowie spotykają mnie same przyjemności – znowu zaśpiewam w Operze Krakowskiej, co sobie bardzo cenię. Poza tym spotkałem Włodzimierza Nurkowskiego i po raz pierwszy mam przyjemność z nim pracować. To reżyser, który inspiruje, podpowiada, ale też skłania do refleksji. Poza tym kierownik muzyczny Tomasz Tokarczyk to gwarancja najwyższego kunsztu muzycznego. Cieszę się też, że zaśpiewam ze wspaniałymi solistami. Jestem zaszczycony, że mogę pracować i występować w gronie takich artystów.

Katarzyna Oleś-Blacha

W dalszej części spotkania Katarzyna Oleś-Blacha, kierownik artystyczny cyklu „Pieśń – Teatr Słowa”, opowiedziała o kolejnych koncertach poświęconych polskiej liryce wokalnej – W obecnym sezonie artystycznym cykl koncertów „Pieśń – Teatr Słowa” dedykowany jest polskim kompozytorom. Nie jest to przypadek, gdyż rok ten jest szczególny – obchodzimy 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Utwory, które będziemy prezentować podczas kolejnych koncertów doskonale wpisują się również w międzynarodowy repertuar. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART