GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Faworyta” Donizettiego w Opéra Royal de Liège
Strona 4 z 5
Dostęp do nich mają tylko nieliczni wybrańcy, czyli najważniejsze osobistości, toteż nic dziwnego, że jedyne - umieszczone w przezroczystym cylindrze - drzewo ozdabia królewską komnatę. Neutralne dekoracje (Massimo Checchetto) są wykonane z plastiku lub z materiałów pochodnych, a poruszające się wśród nich kobiety przypominają bardziej zwykłe przedmioty niż ludzkie istoty.
Kiedy jednak owe niewiasty pojawiają się na czarownej wyspie, ich białe i dziewicze stroje, pozostające w jaskrawym kontraście z wyglądającymi jak nikczemni wyzyskiwacze mężczyznami, mają zwrócić naszą uwagę na ucieleśniane przez nie cnoty.
W tym kontekście Leonora staje się jedyną jasną postacią, która ostatecznie umiera z powodu czystej i szczerej miłości. Pomijając mało przejrzyste koncepcje reżyserki i jeszcze mniej konsekwentnie i czytelnie przeprowadzoną ich realizację sceniczną, to trzeba stwierdzić, że naiwne moralizatorstwo tej fałszywie ukazanej rzeczywistości relacji damsko-męskich wzbudza narastającą w trakcie całego przedstawienia irytację. Na szczęście mamy jeszcze przykuwającą uwagę warstwę muzyczna, którą plastycznie i z zaangażowaniem kształtuje stojący na czele miejscowej orkiestry dyrygent Luciano Acocella. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |