GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Faworyta” Donizettiego w Opéra Royal de Liège
Strona 3 z 5
Kluczem koncepcji Rosetty Cucchi jest próba pokazania na scenie głębokiego podziału pomiędzy wyposażoną w bestialski i agresywny instynkt płcią męską oraz poniżaną ze względu na swą uległą postawę płcią żeńską, co już od samego początku wydaje się pomysłem tyleż banalnym, co fałszywym.
Konsekwencją takiego ujęcia jest oddzielenie mężczyzn od kobiet, które są pozbawione swoich praw i przeznaczone jedynie do wydawania na świat nowej generacji wojowników. Według reżyserki Leonora ma być tą postacią, która buntuje się wobec uległości i bezczynności kobiecego świata i która podążając za autentycznymi uczuciami szczerze się zakochuje.
W finale za sprawą śmierci unika niesprawiedliwego losu, choć tak naprawdę zupełnie nie wiadomo z jakiego powodu umiera, bo libretto tego nie precyzuje. Reżyserka ukazuje nam sztuczną rzeczywistość, w której wszystkim rządzi jakaś kasta, a właściwie sekta zakonników-naukowców, którymi kieruje decydujący o losach ludzkości przeor klasztoru Baltazar. W miarę rozwoju akcji uświadamiamy sobie, że w tym świecie nikt, nawet król, nie posiada najmniejszego wpływu na swoje życie. Rosetta Cucchi unika wszelkich odniesień do współczesności lub do konkretnych okresów z historii. Swoją realizację otwiera widokiem jakiegoś wielkiego sanktuarium-laboratorium, w którym mnisi przechowują w lodówkach małe próbki natury. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |