GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOrff ucywilizowany
Strona 2 z 2
Falsetu wymaga natomiast perwersyjna pieśń pieczonego na rożnie łabędzia. Jest to jedyny numer przeznaczony na tenor, ale wymagający znacznych umiejętności technicznych i giętkości wokalnej, posiadanych przez Michała Sławeckiego.
Nieco większa jest partia sopranowa, w której głos Anny Ciuła-Pehlken swobodnie unosił się ponad potężnym aparatem wykonawczym. Co najwyżej można by doradzić dopracowanie bardziej wyrównanej emisji w ustępie opartym na wokalizie.
Utwory Orffa szczególnie upodobał sobie i wytrwale propagował w Polsce Bohdan Wodiczko. Właśnie pod jego batutą w tejże Filharmonii Krakowskiej po raz pierwszy wysłuchałem Catulli carmina, drugiego ogniwa cyklu rozpoczętego przez Carmina burana. Może zatem czas najwyższy, aby na tej estradzie pojawiła się trzecia część – Triumf Afrodyty? Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |