opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 wrzesień 2017       


Wydarzenia

  • Papiez 131-48.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

161 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Orff ucywilizowany

Bardzo często dzieła Carla Orffa uważa się za zdominowane wyłącznie przez żywioł rytmu, wręcz jego apoteozę. Posunął się w tym względzie znacznie dalej niż czynili to przed nim Bartók, Prokofiew czy Strawiński, ten ostatni stosując zresztą podobne rozwiązania w niektórych ustępach powstałej mniej więcej w tym samym czasie Symfonii psalmów. Atoli, położenie nacisku na ten czynnik i przesadna dynamika bardzo często wydobywają z jego kompozycji ich nieokrzesanie i przypisywane średniowieczu barbarzyństwo, ocierając się niekiedy o wulgarność w przypadku nadmiernego wyjaskrawienia efektów.

Carmina,Filharmonia Krakowska 1

Interpretacja Charlesa Oliveri-Munroe Carminy burana na zakończenie LXXI sezonu koncertowego Filharmonii Krakowskiej odznaczała się znacznym stonowaniem i powściągliwością, chciałoby się powiedzieć francuską kulturą i wrażliwością, nigdy nieprzekraczającymi granic dobrego smaku. A niekiedy wdziękiem wręcz tanecznym, zwłaszcza w orkiestrowych interludiach. Tym razem kapelmistrz zrezygnował z większych kontrastów i nie popadał w dynamiczne skrajności, do których skłaniać mógłby udział rozbudowanej baterii perkusyjnej, a także skład blachy. Zadbał przede wszystkim o jakość dźwięku głęboko nasyconego oraz przydanie mu większej palety barwnej, współtworzonej miedzy innymi przez czelestę czy instrumenty dęte drewniane. Ujmowało ponadto doskonałe wyważenie proporcji pomiędzy poszczególnymi grupami instrumentów. Także śpiew przygotowanego przez Teresę Majkę-Pacanek chóru odznaczał się wyjątkową  plastycznością brzmienia, a także odwoływał się do operowania w znacznie większym stopniu efektami kolorystycznymi. Jedynie dla zachowania większej zwartości przydałoby się wykonywanie attacca kolejnych numerów. Spośród solistów prym wiódł baryton, którego partia jest najbardziej rozbudowana. Wystąpił w niej Hubert Zapiór, który poczynił znaczne postępy w zakresie techniki emisyjnej. Jego głos uległ wzmocnieniu, nabrał ciemniejszego odcienia, a przy tym stał się na tyle nośny, że bez większego wysiłku przebijał się przez masywne brzmienie orkiestry. Artysta z dużym wyczuciem kształtował też frazy, a także w umiejętny sposób posługiwał się w celach ekspresyjnych falsetem.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART