GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTurek w Europie
Strona 2 z 3
W głównej roli męskiej Selima wystąpił Łukasz Goliński pokazując dobry głos lecz nie było w jego śpiewie wystarczającej swobody technicznej. W niewielkiej roli tenorowej Albazara usłyszeliśmy Przemysława Baińskiego, któremu powierzono też wcale niełatwe zadanie taneczne naśladujące Freda Astaire’a i wyszedł z tych zadań zwycięsko. Drugą rolę kobiecą Cyganki Zaidy objęła niezawodna wokalnie Anna Bernacka i choć reżyser Christopher Alden nie dał jej specjalnie efektownych zadań, a autorka kostiumów Kaye Voyce odziała ją w jakieś koronkowe serwety, wypadła bardzo dobrze.
O wiele więcej serca miał reżyser dla wykonawców ról męskich, chociaż postać poety i demiurga całej intrygi Prosdocimo, którą kreował włoski baryton Giulio Mastrototaro, chyba nieco zbyt hojnie przerysował. Znacznie zgrabniej nakreślił postać zdradzanego misiowatego męża Don Geronio, w której z wdziękiem wystąpił inny włoski baryton Tiziano Bracci, doskonale dobrany wizerunkowo i też dobry wokalnie. Charakterystyczną postać zakompleksionego i skurczonego kochanka udało mu się stworzyć wspólnie z rosyjskim tenorem Pavlem Kolgatinem, śpiewającym do tego płaskim głosem. W sumie w operze Turek we Włoszech występują typy dosyć zróżnicowane i programowo śmieszne, choć reżyser w rozmowie drukowanej w programie narzeka, na zbyt konwencjonalny finał – lekkomyślna żona wraca pod skrzydła swego kompromitującego męża, a przecież mogła się postawić wszystkim tym stereotypowym facetom i wybrać ... wolność w Turcji, albo wrócić do rodziców do Sorento. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |