opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

84 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Europejska Stolica Kultury 2016, Wrocław, powoli wygasza światła

Orkiestra wystąpiła we Wrocławiu, Katowicach i Dreźnie, dlaczego nie było koncertu w Pradze?

Wybierając miejsca koncertów zależało nam na fantastycznych salach koncertowych - takie są sale NFM we Wrocławiu i NOSPR w Katowicach; sale, które teraz stały się dla innych europejskich miast powodem zazdrości; sale, które wyznaczają teraz europejskie standardy jakości akustyki. W projekcie biorą udział studenci, którzy mogą poświęcić na dany projekt orkiestrowy ograniczoną ilość czasu tak, by nie zakłócił on zbytnio normalnego trybu pracy. Drezno jest znakomicie skomunikowane z Wrocławiem, uczelnia dysponuje dobrą salą koncertową, dlatego też zdecydowaliśmy się na Drezno. Mam nadzieję, że będziemy jeszcze mieć możliwość występowania w Pradze.

ESOS 3

Ciekawią mnie wnioski z pracy ze studentami różnych uczelni, zapewne także odmiennych kultur nauczania i podejścia do muzyki.

Muzycy mają bardzo podobne podejście do swojej pracy, niezależnie od kraju pochodzenia. Każdy z instrumentalistów zaczynał swoją edukację wcześnie, jest nauczony dyscypliny pracy, podobnej do dyscypliny wyczynowego treningu sportowego. W Polsce chyba większa grupa studentów myśli o karierze solistycznej, zaniedbując często studia orkiestrowe czy kameralistykę. Na zachodnich uczelniach studentowi zależy, by grać jak najwięcej projektów orkiestrowych, by nabrać doświadczenia orkiestrowego, w Polsce studenci preferują pracę indywidualną i czas do ćwiczenia utworów solowych. Studenci starszych lat bardziej doceniają kameralistykę i to, co może ona wnieść w muzyczny rozwój, zaczynają tak planować swoją pracę, by optymalnie skorzystać z oferty uczelni.

Jak studenci sami oceniają te pracę wspólną, ile czasu spędzili razem?

Studenci początkowo pracowali na swoich macierzystych uczelniach. Jeszcze podczas wakacji wysłaliśmy materiały nutowe, do Wrocławia goście przyjechali około tygodnia przed pierwszym koncertem, by próbować po dwa razy dziennie, w czterogodzinnych sesjach.

Pani refleksje jako koordynatora projektu?

Taki sposób na pokazanie jedności w kulturze europejskiej i miejscu w niej polskiej muzyki, wydaje się niezwykle trafnym, a przy tym podnosi jakość kształcenia studentów na drodze do profesjonalnego życia muzyka. Poza tym poziom wykonania młodych artystów, zachwyt słuchaczy dwóch największych polskich sal koncertowych i wielkie komplementy od słuchaczy niemieckich, entuzjazm młodzieży i wreszcie cudownie piękna muzyka, które została we mnie sprawia, że czuje się szczęśliwa, że istnieje Piękno, dla którego się spotkaliśmy. Muzyka łączy – taka była idea projektu i tak się stało.

Dziękuję, oby łączyła jak największą ilość ludzi, ponad najróżniejszymi podziałami.

                                                                 Beata Dżon-Ozimek


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART