GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBudzenie publiczności
Strona 2 z 5
Powiem o swoich doświadczeniach w tej dziedzinie. Po zorganizowaniu ponad 30. wystaw indywidualnych. Jestem już całkiem pewna, że nie wystarczy tylko dobre zakomponowanie wystawy, porobienie czytelnych podpisów i wydrukowanie katalogu albo folderu. Potrzebna jest jeszcze jakaś aktywizacja publiczności, jakieś specjalne zadanie motywujące, pomysł przyciągający, budzący dodatkowe zainteresowanie wystawionymi pracami.
W przypadku mojego cyklu grafik „Bal Maskowy” wabikiem były dziwne kolorowe i śmieszne czapki, które dla zwykłego widza są przyjazne, bo każdy nosi czapkę, rozumie jej przeznaczenie, więc od razu w galerii ze sztuką współczesną czuje się bezpiecznie. To właśnie one powodują znikanie napięcia i przyciągają publiczność do dokładnego oglądania grafik tym bardziej, że od razu zauważają te same czapki umieszczone na grafikach, ale jakby szlachetniejsze i bardziej wyrafinowane. A gdy dodatkowo na wernisażu można je zakładać na głowę i porównywać się z postaciami na pracach, to ludzie zapominają o niepewności i zaczynają odbierać wystawę jako coś, co jest w nich, co ich pociąga, inspiruje i bawi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |