GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości37. Festival d’Ambronay (drugi weekend)
Strona 9 z 11
W interpretacji Ensemble Sollazzo kompozycje te zabrzmiały wyjątkowo świeżo i atrakcyjnie. Poza precyzyjną i czujną pod względem prowadzenia akompaniamentu grą instrumentalistów podziw wzbudzały intrygujące walory wokalne solistów, którzy zaimponowali również dobrym opanowaniem trudnego języka staro-francuskiego. Młodzi muzycy z tego utworzonego dwa lata temu w Bazylei zespołu dali jeszcze próbkę swego niebywałego talentu i szczerej pasji muzycznej występując podczas odprawianej nazajutrz w opactwie mszy. Kolejny wieczór przyniósł spotkanie z arcydziełem The Fairy Queen bodajże najbardziej popularnego kompozytora angielskiego Henry Purcella. Chodzi tu o pięcioaktową maskę (czyli semi-operę) - powstałą w oparciu o szekspirowski „Sen nocy letniej” - pozycję alegoryczno-fantastyczną o charakterze rozrywkowym, wszak posiadającą nieodparty urok muzyczny. Tego ostatniego niestety trochę zabrakło w skądinąd niepozbawionej pięknych epizodów interpretacji stojącego na czele Les Nouveaux Caractères francuskiego dyrygenta i klawesynisty Sébastiena d’Hérin. Brak precyzji, nie zawsze czytelne prowadzenie orkiestry, niestaranna koordynacja poszczególnych planów dźwiękowych to główne grzechy tego nie do końca przekonującego wykonania. Tym większa to szkoda, że d’Hérin dysponował wyrównanym i utrzymanym na wysokim poziomie zespołem solistów. Pewne, choć dużo mniejsze, zastrzeżenia wzbudził też zamykający drugi festiwalowy weekend, a poświęcony Janowi-Sebastianowi Bachowi koncert Williama Christiego i jego występującego w pomniejszonym składzie zespołu Les Arts Florissants. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |