GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJesień poszukiwań
Strona 2 z 3
Jacek Kaspszyk podniósł orkiestrę i żywiołowo poprowadził Mazurka Dąbrowskiego, jak przystało na poważną imprezę, która dla wielu zagranicznych przybyszów jest wizytówką Polski, a zaraz potem orkiestra zaczęła wydawać dźwięki jak podczas strojenia.Pierwsze pytanie jakie się nasuwało, to czyżby nasz Hymn Narodowy grano na nie nastrojonych instrumentach? Nic podobnego. To był właśnie Varese ze swoim Tuning up, który na dobrą sprawę mógłby rozpoczynać każdy koncert, jako rodzaj sympatycznego, edukacyjnego wprowadzenia, w którym odzywa się dodatkowo syrena strażacka.
Na początek mieliśmy typowy przykład nowatorskiego stylu Varese’a z dosyć humorystycznym strojeniem, a zaraz po nim Koncert Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, który podążał dźwiękowo w tym samym kierunku, bo po strojeniu instrumentu muzyk zwykle rozgrywa się na szkolnych pasażach, krając trójdźwięki harmoniczne w różnych tonacjach. Taka była zdecydowana część zawartości dźwiękowej rozbudowanych partii fletowych. Wykonawcy, którzy przynieśli ze sobą cały komplet fletów, od piccolo do basowego (Łukasz Długosz wyjaśnił, że te skrajne są najtrudniejsze do opanowania, więc to on na nich grał, a jego żona Agata zajęła się środkowymi) zaprezentowali szereg możliwości dynamicznych, z czego najciekawsze były „chrumkania” na basie. Kompozytorka oczywiście była na widowni i wytrzymała kilkuminutową owację na stojąco. Młode osoby, które siedziały za mną skomentowały jednak utwór następująco – gdyby nie ciekawa perkusja trudno by to było wytrzymać. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |