GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDrogi do folkloru
Strona 2 z 3
Na tym tle dekoracje i kostiumy w reinscenizacji Święta wiosny wypadały bardziej prosto i surowo, co wcale nie zmniejszyło piorunującego wrażenia. Sprawdziła się zasada, że rozwiązanie najprostsze jest najciekawsze. Niemal każdy moment przedstawienia był pięknym, mocnym obrazem, który fascynował wzrok. W modernistycznym arcydziele z muzyką Strawińskiego wyróżniały się dwie baletowe osobowości, skupiająca uwagę i tradycyjnie rodząca współczucie postać Wybranej w wykonaniu Alicji Bajorek, oraz sylwetka bezwzględnego i tajemniczego Szamana Nazara Botsiva. Choć w potocznym pojęciu święto wiosny kojarzyć się może z niekontrolowaną radością, to w inscenizacji Marthy Graham jest to raczej rozbudowana do skomplikowanego rytuału kaźń młodej dziewczyny, co wykonywane jest z kamiennymi, mrocznymi twarzami.
Dla odmiany liryczna góralska pieśń miłosna o siwej mgle – śpiewana bardzo pięknie i stylowo przez Arkadiusza Anyszkę – stanowi swoiste preludium dla erupcji żywiołowej radości wyrażanej w tańcu przez lidera Koki Tachibanę wraz z poszerzonym o uczniów Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej zespołem. W kulminacyjnym momencie, gdy odzywa się autentyczna góralska kapela, choreograf jednak „nie przemówił otwartym tekstem”, i typowe kroki Krzesanego zostały jedynie po mistrzowsku wplecione w szeroką perspektywę układu tańca zbiorowego. Na zakończenie twórcy spektaklu postawili przysłowiową „kropkę nad i” i po grzmotach piorunu puścili na scenę prawdziwy, mokry deszcz. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |