GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNa Zachodzie bez zmian
Strona 2 z 3
Największe wrażenie jednak zrobił na mnie drugi akt, który też był chyba najtrudniejszy pod względem muzycznym. Akcja rozgrywała się w pokoju Minnie – głównej bohaterki, a zastosowanie scenografii i multimediów dało genialny efekt.
Przepełniony rozpaczą, walką, miłością i oszustwem, a także dramatycznymi partiami solistów akt całkowicie mnie pochłonął. Być może dlatego spodziewałam się jeszcze więcej w finałowej scenie, a w głowie miałam tylko pytanie: „jak to się skończy?”. Zgrabne przejście między uwolnieniem od kary śmierci a szczęśliwym zakończeniem pozytywnie rozładowało emocje.
Główna solistka Eva-Maria Westbroek zachorowała i jej miejsce zajęła Barbara Haveman, która miała 24 godziny na przygotowanie się do wejścia w postać Minnie. Mimo początkowej tremy po kilku chwilach całkowicie oddała się roli i zarówno głosem, jak i grą aktorską pokazała wysoką klasę. Inni soliści: Roberto Aronica (Johnson), Claudio Sgura (Jack), Carlo Bosi (Nick) i Gabriele Sagona (Ashby) grali z takim oddaniem i śpiewali z taką lekkością, że po prostu miło było uczestniczyć w tak dobrze przygotowanym przedstawieniu. Nie należy zapominać oczywiście o chórze górników czy postaciach drugoplanowych, bo każdy z występujących był przygotowany na najwyższym poziomie, dotyczy to zarówno kwestii muzycznych, jak i dykcji – potrafiłam zrozumieć niemal każde słowo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |