GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNa Zachodzie bez zmian
Strona 1 z 3
Wybierając się do mediolańskiej La Scali, spodziewałam się – jak zresztą zawsze tam – opery na najwyższym poziomie i taka zdecydowanie była Dziewczyna ze Złotego Zachodu (La fanciulla del West) Giacomo Pucciniego pod kierownictwem muzycznym Riccardo Chailly’ego i w reżyserii Roberta Carsena.
Dzieło to, w Polsce niegrane w ogóle, miało premierę w 1910 roku w… nowojorskiej Metropolitan Opera, w La Scali pojawiło się po raz pierwszy dwa lata później. Opisywana inscenizacja miała natomiast premierę 3 maja 2016, ja obejrzałam kolejny spektakl, który odbył się 6 maja.
Już od pierwszych sekund dzięki scenografii, kostiumom i grze aktorskiej solistów zostałam przeniesiona do Kalifornii w okresie „gorączki złota”, a słowa wypowiedziane na wstępie „Alla Polka!” zdobyły moje serce. Duże wrażenie zrobiła na mnie skromna scenografia (stoły, krzesła), która zharmonizowana była z wyświetlanymi projekcjami. Połączenie to dawało niesamowity efekt i pozwalało na całkowite skupienie się na fabule. A było na czym. Pierwszy akt rozgrywa się w salonie „Polka”, gdzie wszechobecna jest whiskey i gra w karty. Zapoznani zostajemy z poszczególnymi postaciami, a dzieje się tutaj sporo: od początkowej smutnej pieśni jednego z górników, po przepychanki, czytanie Biblii, aż do wizyty nieznajomego i wątku miłosnego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |