GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrudne wyżyny wokalistyki
Strona 1 z 4
Premiera Turandot w Teatrze Wielkim w Łodzi dowodzi jaką skalę trudności musi pokonać cały zespół artystów, aby sprostać wymaganiom narzuconym przez Giacomo Pucciniego. Bez dramatycznego sopranu na miarę Alicji Dankowskiej i bez bohaterskiego tenora, dla którego wysokie „c” śpiewane forte nie stanowi problemu (Domieniecki), nie można marzyć o wystawieniu tego dzieła. Realizatorzy przedstawienia w Łodzi musieli wykonawców głównych ról sprowadzić z importu i jak się okazało też nie obyło się bez problemów.
Koreańczycy – Lilla Lee jako Turandot i Charles Kim jako Kalaf, mieli rzeczywiście imponujące głosy, ale nie wszystko im się udawało. Odtwórczyni roli tytułowej swobodnie i z pełną siłą sięgała najwyższych nut zapisanych w partyturze, więc nie musiała się obawiać, że zagłuszy ją orkiestra, jednak tym najważniejszym tonom brakowało pięknego wykończenia, były zaśpiewane siłą, a nie techniką. Dlatego też głos na forte brzmiał ostro i nieprzyjemnie. Charles Kim miał głos nieco ładniejszy, choć delikatniejszy w wolumenie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |