GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPewnego razu w Skolimowie…
Strona 1 z 2
Do domu spokojnej starości dla weteranów scen przybywa dawna diva operowa – Jeanne Horton – na dodatek była żona jednego z pensjonariuszy – tenora Reginalda Pageta. A przebywają tam jeszcze baryton Wilfried Bond oraz mezzosopranistka Cecily Robson, zwana Sisi. Wszystkich ich połączyło swego czasu uczestnictwo we wznowionym właśnie nagraniu „Rigoletta”. Obecne życie całej czwórki bohaterów wypełnia natomiast usilne pielęgnowanie złudnego przeświadczenia o nadal trwającej ich świetności…
Z okazji urodzin Giuseppe Verdiego mają ponownie zaśpiewać słynny, tytułowy ansambl z tej opery. Oto zarys fabuły sztuki Ronalda Harwooda „Kwartet”. Właściwie od początku istnienia rodzaju operowego trwa spór o znaczenie w nim czynnika scenicznego. Czy śpiewacy pozostają jedynie muzykami przebranymi w kostiumy, skupionymi wyłącznie na swych wirtuozowskich partiach wokalnych, czy też powinni jednocześnie przywiązywać równą wagę do wykonywania określonych zadań aktorskich? Oczywiście istniały pośród nich wyjątki, odznaczające się znacznym talentem dramatycznym. Słynny włoski sopran koloraturowy Toti Dal Monte oraz artystka Opery Lwowskiej Irena Bohus-Hellerowa po zakończeniu kariery śpiewaczej z powodzeniem kontynuowały występy na scenach dramatycznych. Dużymi zdolnościami aktorskimi odznaczał się rosyjski bas Fiodor Szalapin, dla którego Georg Wilhelm Pabst nakręcił filmową wersję „Don Kichota”, w którym występowały nie tylko ustępy śpiewane, ale i mówione. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |