GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Les Fêtes vénitiennes» Campry w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 4 z 5
Wreszcie ostatnią częścią przygotowanego w Tuluzie przedstawienia jest Epilogue (Epilog), w którym Rozum zwycięża w końcu nad Szaleństwem. Jeśli jednak każda z części opowiada inną historię, to wszystkie eksponują Wenecję, która nie była niegdyś obiektem masowej turystyki, lecz miejscem zabawy i świętowania. Ideą przewodnią wizji Roberta Carsena jest czasowe usytuowanie Wenecji pomiędzy przeszłością i dniem dzisiejszym.
Dlatego też początek i koniec przedstawienia pokazuje to miasto dożów w epoce współczesnej. W pozostałych sytuacjach reżyser przenosi nas do Wenecji marzeń, onirycznej i złudnej, to znaczy takiej, jaka funkcjonuje w zbiorowej świadomości.
W dodatku cała akcja rozgrywa się w okresie karnawału, który staje się tutaj śpiewaną przez bas postacią alegoryczną, zapraszającą Wenecjan do świętowania i to wbrew Rozumowi i Cnocie. Realizacja w Tuluzie wzbudza uznanie pomysłowo skonstruowaną scenografią (Radu Boruzescu), która za sprawą zręcznych modyfikacji ewokuje na zmianę plac Świętego Marka, owiane mgłą kanały lub wnętrze pałacu i teatru. Wyeksponowanie czarnego lub czerwonego koloru pozwala na przywołanie atmosfery nocnych tajemnic lub karnawałowego blasku, a wystawne i okazałe kostiumy (Petra Reinhardt) wzmacniają feeryczny klimat. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |