GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Les Fêtes vénitiennes» Campry w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 2 z 5
Opowiadane historie stały się bardziej żartobliwe i swawolne, mając na celu bawienie, a nie moralne podbudowywanie publiczności. Na tym podłożu Campra stworzył operę-balet, która, zachowując prezentowaną do tej pory wystawność sceniczną, zaczęła jednak traktować przekazywane treści w dużo lżejszym stylu.
Co ważne, jedność tematu często ustępowała miejsca serii oddzielnych fragmentów, zwanych „entrées”, które mogły, choć nie musiały, pozostawać ze sobą w jakimś luźnym związku. Chodziło więc o zmianę całej struktury dzieła, która stała się dowolnym zestawem kameralnych scenek miłosnych, igraszek, przesiąkniętych pogodnym humanizmem przygód.
Jako się już rzekło musiał wszakże być spełniony tylko jeden warunek: dostarczenie pełnej polotu i dobrego smaku rozrywki. Jednym z pierwszych i najwymowniejszych przykładów tego gatunku są wystawiane właśnie w Théâtre du Capitole w Tuluzie Les Fêtes vénitiennes Campry, kompozytora będącego brakującym ogniwem pomiędzy twórczością Lully’ego i Rameau, niesłusznie pomijanego przedstawiciela życia muzycznego z początku osiemnastego wieku. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |