GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzy Turandot kochała inaczej, albo we władzy symetrii?
Strona 4 z 5
W roli Liù, wiernej opiekunki Timura, obalonego króla Tatarów i ojca Kalafa, potajemnie się w nim kochającej. Wystąpiła Anita Hartig. Z wielką kulturą i muzykalnością wykonała swą pierwszą arię Signore, ascolta, zachwycając w równej mierze barwą głosu, jak i subtelną artykulacją.
Również Marco Berti jako Kalaf w stanowiącej odpowiedź arii Non piangere Liù operował dobrze ustawionym, mocnym głosem. Poprawnie w jego ujęciu zabrzmiał również chyba najsławniejszy wyjątek z opery – aria Nessun dorma, choć oczekiwałbym pewnych akcentów lirycznych, prawem kontrastu poprzedzających ustęp utrzymany w bardziej bohaterskim tonie, kulminujący pełnym blasku c’’.
Nina Stemme w tytułowej partii Turandot, w arii In questa Reggia unikała forsowności, sięgając niekiedy po śpiew mezza voce. Z czasem jednak wzięła u niej górę natura śpiewaczki wagnerowskiej, operującej dość natężoną dynamiką, szczególnie przy intonacji górnych dźwięków. Do pewnego stopnia udzieliło się to także Anicie Hartig, która w dramatycznej scenie śmierci bohaterki w trzecim akcie już nie wywarła równie ujmującego wrażenia jak poprzednio, a to z uwagi na nadmierne zastosowanie vibrata. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |