GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzy Turandot kochała inaczej, albo we władzy symetrii?
Strona 1 z 5
Bo Turandot cierpi na zahamowania seksualne, oziębłość, a może wręcz fizyczną awersję do mężczyzn, co mogłoby sugerować jej safickie skłonności. Zdaje się na to wskazywać jej pierwsze, nieme pojawienie się przed ścięciem jej kolejnej ofiary – księcia perskiego – kiedy na łożu pod baldachimem towarzyszą jej hurysy, oddając się wzajemnym pieszczotom. Skądinąd z zachowania zniewieściałego księcia perskiego, przed egzekucją rozdzielającego pomiędzy zebrany tłum swe kosztowności, wnioskować można, że nie stanowił dla niej najmniejszego zagrożenia, będąc raczej zainteresowany zyskaniem dzięki niej tronu niż skonsumowaniem związku. Nie bez wpływu na taką interpretację pozostawała orientacja samego reżysera.
W swej pierwszej arii, Turandot tłumaczy swe okrutne postępowanie chęcią zemsty za zniewolenie swej przodkini przez tatarskich najeźdźców. A zatem konfrontacja z Kalafem, który okazuje się utrzymującym incognito pozbawionym korony tatarskim królewiczem, oznacza, że koło historii znowu się zatoczyło. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |