GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAnna wspaniała czy Anna królowa, czyli rzecz o Annie Netrebko
Strona 9 z 11
Występy na tych renomowanych scenach dały jej okazję do współpracy z całą światową czołówka dyrygentów, od Jamesa Levine, Valerego Giergieva, Nicolausa Harnoncourta, Riccardo Chailly czy Daniela Barenboima, poczynając. Jednocześnie stały się te występy okazją do współpracy z wieloma uznanymi reżyserami by wymienić choćby Martina Kušeja, Christine Mielitz, Roberta Carsena, Gianfranco Del Monaco, Davida McVicar czy Fionę Shaw.
Jak się przegląda listę śpiewanych przez artystkę partii widać jak spokojnie i rozważnie podchodzi do kolejnych wyzwań. Najpierw przez kilka pierwszych lat dominowały w jej repertuarze lekkie, ale wymagające doskonałego warsztatu, partie w dziełach Mozarta, Rossiniego, Belliniego i Gounoda. Dopiero po kilku latach wprowadziła do niego partie typu liryco-spinto, dowodem tego były wysoko ocenione kreacje Violetty, Łucji, Tatiany, Manon, Mimi, Nataszy, Jolanty. Dopiero po kilku latach śpiewania tego typu partii przeszła do tych wymagających nadania głosowi pełni dramatycznego brzmienia i rozległego wolumenu. Jedną z pierwszych tego typu była wyjątkowo trudna rola Lady Makbet w Makbecie Verdiego. Po niej przyszła pora na Leonorę w Trubadurze tego samego kompozytora. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |