GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAnna wspaniała czy Anna królowa, czyli rzecz o Annie Netrebko
Strona 6 z 11
Dyrektorzy najpoważniejszych teatrów operowych stają w rzędzie z kontraktami w ręce. Na pierwszy rzut wybiera nowojorską MET, gdzie debiutuje 24 lutego jako Natasza w Wojnie i pokoju Prokofiewa, stając się od pierwszego występu ulubienicą publiczności tego teatru, gdzie do tej pory oklaskiwano ją w ponad 160 przedstawieniach i koncertach, i gdzie odnosiła sukcesy jako Zerlina w Don Giovannim, Leonora w Trubadurze Verdiego, Lady Makbet w Makbecie tego samego kompozytora.
Wielkie uznanie przyniosły jej również pamiętne kreacje Elwiry w Purytanach Belliniego, Łucji w Łucji z Lammermoor Donizettiego oraz Tatiany w Eugeniuszu Onieginie. Wykazywała się też niemałym poczuciem humoru kreując partie Noriny w Don Pasquale i Adiny w Napoju miłosnym Donizettiego. Oczywiście w międzyczasie pojawiła się w Wiedniu, gdzie debiutowała 2 kwietnia 2003 roku partią Violetty w Traviacie, później podziwiano ją na scenie Opery Wiedeńskiej między innymi jako Manon, Annę Bolenę, Łucję i Tatianę. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |