GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDługie noże Yakuzy, czyli „Madame Butterfly” we Wrocławiu
Strona 5 z 6
Na słowa szczególnego uznania zasłużyły instrumenty dęte drewniane, których figuracje przydają orientalnego kolorytu, a akompaniament zyskuje na poły impresjonistyczną fakturę.
Polscy autorzy przedstawień operowych na ogół posadowią swoje pomysły inscenizacyjne na grząskim gruncie pod względem reżyserii, zapominając, że artyści mają też ciała i trzeba na przykład zająć czymś ich ręce, bo w przeciwnym razie, pozostawieni samym sobie, albo się nagminnie obłapiają, albo zaczynają wręcz taktować (wykonawczyni Diakonisy w „Królu Rogerze” Mariusza Trelińskiego). Z kolei inni reżyserzy wszystko ogrywają, tworząc „teatr głuchoniemych”, a więc zadania mimiczne dla śpiewaków i chórzystów, gdy akurat nie mają niczego do zaśpiewania, jakby z góry zakładając, że publiczność jest na tyle niemuzykalna, że nie będzie w stanie skupić się wtedy na tym, co rozgrywa się w muzyce. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |