GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDługie noże Yakuzy, czyli „Madame Butterfly” we Wrocławiu
Strona 4 z 6
Eliza Kruszczyńska w tytułowej partii wydobyła przede wszystkim środkami aktorstwa wokalnego dramat oszukanej kobiety, sięgając po szeroką paletę planów dynamicznych. Szczególne wrażenie wywierają ustępy śpiewane doskonale słyszalnym sotto i mezza voce, ale kiedy trzeba artystka wznosi się do fortissima, które wszelako nie przybiera ostrego ani krzykliwego zabarwienia wskutek nienadużywania vibrata. Na długo pozostaje w pamięci przejmująco przez nią zaśpiewany, sekwencyjnie wznoszący się lament „Chi vide mai a bimbo”, kiedy po raz pierwszy odrzuca złudzenia i zdaje sobie sprawę, że jej los został przesądzony.
O sukcesie premiery zadecydowała też orkiestra pod batutą Ewy Michnik, umiejętnie, acz w nienarzucający sposób eksponującej, iż jest to partytura powstała po wystąpieniu Richarda Wagnera, a więc jej dramaturgię współtworzą motywy przewodnie (np. subtelnie zinstrumentowany, a oparty na figurze ostinata, pojawiający się podczas czytania przez Sharplessa listu od Pinkertona, a następnie towarzyszący oczekiwaniu nań, gdy wpłynął do portu jego okręt), potraktowane wszakże z umiarem, bez właściwego dla tamtego dogmatyzmu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |