opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




7 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

46 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Bachowskie spojrzenie na barok i klasycyzm

Oryginalne wykorzystanie skrzypiec, trzymanych nisko i opieranych o ramię w okolicach pachy, ukazał festiwalowej publiczności zgromadzonej w małym kościółku w Makowicach Robert Bachara, specjalizujący się w tego typu wykonawstwie historycznym. Granie na skrzypcach w pozycji niskiej” praktykuje zalewie kilku muzyków na świecie, tym większą wartość miał występ Roberta Bachary, który trudny program, złożony z licznych utworów wczesno-barokowych i renesansowych zagrał w całości z pamięci, dodatkowo ozdabiając niektóre frazy improwizowanymi figuracjami, co jest zgodne z tradycją i stylistyką tej muzyki.

Jan Adamus 421-286

Artysta utrzymuje, że dźwięk uzyskany w pozycji niskiej jest bardziej obiektywny”, bowiem muzyk grający na skrzypcach przy uchu odbiera brzmienie zniekształcone, tutaj natomiast może dostosować stronę dźwiękową do swoich wyobrażeń. Ale prócz zalet taka niecodzienna pozycja trzymania skrzypiec ma także wady. Granie jest mniej wygodne, lewa ręka ma dużo mniejszą swobodę, bo musi jednocześnie operować palcami i trzymać skrzypce. W kolekcji dziwnych” instrumentów Festiwalu Bachowskiego znalazł się też eksponat klawiszowy przywieziony przez kultowego już pianistę poważnego i jazzowego Marcina Maseckiego. Do hali odnowionego dworca kolejowego w Świdnicy (rok budowy 1844 – już po śmierci Beethovena w 1827) wstawił małe pianinko firmy KEMBLE – ponoć instrument znalazł na strychu w domu rodzinnym, i od tej pory jest to jego główne medium.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART