GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDramat pamięci
Strona 3 z 3
Spektakl Michała Znanieckiego to nie jest jednak opowieść tylko o Gombrowiczu. To nie jest też spektakl o żonie Gombrowicza, chociaż to Rita jest jego bohaterką. To opowieść o Człowieku, który poszukuje sposobów na uwolnienie się od dramatycznych wspomnień. I tak jak w finale powieści Bułhakowa Mistrz zasługuje na spokój, tak finale spektaklu Znanieckiego Rita, uwalniając się od ciążącego na niej obowiązku, przekazując dziennik męża czytelnikom, także spokój odzyskuje. Paralela między rękopisami, które nie płoną, jest może w tym przypadku zastosowana trochę na wyrost, ale sama opowieść o Człowieku, jego wzlotach i upadkach a przede wszystkim miłości w najszerszym tego słowa znaczeniu, głęboko porusza, zaś porównanie między miłością Małgorzaty i Rity do swoich mistrzów wypada zdecydowanie na korzyść Rity. Małgorzata musiała się zmierzyć tylko z przeciwnościami losu i otaczającym światem, Rita – także z samą sobą.
„Kronos. Erotyczny spokój” Michała Znanieckiego to przedstawienie multimedialne z elementami opery, dramatu, muzyki współczesnej i filmowymi wizualizacjami. Oparte w głównej mierze na słowie, rozpisanym na duet: aktorkę Annę Ratajczyk z Teatru Rozrywki w Chorzowie i śpiewaczkę Ewę Biegas. Tancerze KTT uosabiają jedynie erotyczne fascynacje pisarza, dla którego erotyzm był i szczęściem, i przekleństwem. Towarzyszy im muzyka Pablo Ortiza w wykonaniu akordeonisty Jona Paula Laki (francuski okres życia Gombrowicza) i bandoneonisty Wiesława Prządki (nawiązuje do życia pisarza w Argentynie), choreografię opracowała Argentynka Diana Theocharidis. Lidia Zawistowska |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |