opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




30 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Papiez 131-130.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

43 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Dziwny Baron

Typy zbliżone do operetkowych udało się wykreować dwom panom: Marcinowi Ciechowiczowi (Hrabia Carnero) i Aleksandrowi Zuchowiczowi (Ottokar), ich głosy były słabo słyszalne, ale poprawnie, czyli lekko prowadzone. Jednak najwięcej zastrzeżeń można mieć do postaci tytułowej, Sandora Barinkaya, który w wykonaniu Tomasza Jedza był głosową i aktorską porażką. Tenor Barona atakował wyższe tony niepewnie, z wysiłkiem, jakby to było na granicy możliwości. Poruszał się dosyć niemrawo, raczej stał jak słup soli, w czym próbował go naśladować nieco lepszy głosowo Hrabia Homonay w wykonaniu Łukasza Motkowicza.

Baron,Lodz 9

Przedstawienie miało dosyć intrygującą scenografię – także dzieło Tomasza Koniny. W pierwszym akcie i uwerturze, był to namiot cyrkowy, w którym dosyć udane role pantomimiczne zaprezentowali dwaj klauni Tomasz Maziarz i Tomasz Lewandowski. A ponieważ namiot ustawiono na scenie obrotowej, więc mogliśmy oglądać akcję zarówno od środka jak i od zaplecza. Pomysłowo rozwiązano też drugi akt w zamku Barinkaya. Po odnalezieniu skarbu ukrytego w wersalce przez dziurawy dach zaczęły się sypać banknoty i była to najweselsza scena wieczoru. Akt trzeci w wiedeńskim kabarecie był jak z innego spektaklu. Paniom dano przedziwne fryzury, ale zabrano pomyślne zakończenie, czyli happy end. W tym przypadku Baron cygański nawiązał do innego klasycznego dzieła operetkowego: Krainy uśmiechu Lehara, które też kończy się smutno. Całość przedstawienia zamknęła wizja cyrku po wojnie, przedstawionej podczas tańczenia walca. W sumie nowe przedstawienie Teatru Wielkiego w Łodzi bardziej nadaje się do dyskusji w gronie krytyków niż jako rozrywkowy spektakl dla masowej publiczności.

                                                                         Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART