GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDziwny Baron
Strona 2 z 3
Najlepiej wypadła w wymyślonej przez reżysera roli podczas Uwertury, gdzie występowała jako bileterka w cyrku, jakaś sfrustrowana, ubezwlasnowolniona, zastraszona i smutna dziewczyna strofowana przez dyrektora. Była to jednak rola niema. Dobre warunki głosowe wykazała też jej rzekoma matka Czipra, wykreowana przez Agnieszkę Makówkę, do niej jednak też odnoszą się uwagi na temat nieruchawości i ociężałości.
W ogóle całe przedstawienie było za ciężke, począwszy już od samego dyrygenta i kierownika muzycznego Bassema Akiki, który jak wyczytać można było w programie jest specjalistą od muzyki Wagnera i Straussa, ale Ryszarda, a nie Jana i syna. Poprowadził więc tego Barona cygańskiego nadając dosyć wolne tempa, a miejscami wzmacniając brzmienie orkiestry do tego stopnia, że zagłuszał solistów. Także reżyser Tomasz Konina przyczynił się do tego, że przedstawienie nie miało tempa właściwego dla operetki. Reżyserowi chyba jednak chodziło o coś innego – chciał koniecznie nawiązać do słynnego filmu Kabaret, które reprezentował jeszcze inny gatunek muzyczny, zupełnie nie przystający do utworu Straussa, ani do możliwości zgromadzonych wykonawców, poza dziewczętami z baletu. W numerach kabaretowych znalazła swój genre Mirabella – Olga Maroszek, śpiewała charakterystycznym głosem – może chciała naśladować Lizę Minnelli – no i poruszała się po scenie z prowokacyjnym wdziękiem. Talenty kabaretowe wykazał też w trzeciej odsłonie Kalman Żupan – Przemysław Rezner. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |