GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNikt nie jest prorokiem we własnym, lub przybranym kraju
Strona 2 z 3
A jak sprawdza się ona dla celów koncertowych. Podczas inauguracji z muzyką Zbigniewa Preisnera wykorzystywano sztuczne nagłośnienie, a więc niewiele można było powiedzieć o charakterystyce jej akustyki. Taką okazję mieliśmy tym razem.
Odznacza się ona znaczną nośnością dźwięku, obejmującą nawet niezbyt pożądane odgłosy jak stukot obcasów przemieszczających się po estradzie śpiewaczek, przechodzących w pobliże dyrygenta, gdy przychodziła kolej na numery muzyczne z ich udziałem. A zatem słyszalność dotyczy nawet bardziej oddalonych miejsc, również na najwyższych kondygnacjach widowni. Pewne zastrzeżenie budzić może jego nieco „suche” zabarwienie. W związku z tym lepiej brzmią instrumenty obejmujące niższe rejestry. W przypadku tych operujących w wyższych rejestrach powstaje złudzenie przesunięcia ich wysokości. Tłumaczyłoby to pewną nieśmiałość i ostrożność Jana Tomasza Adamusa i jego muzyków w oswajaniu nieznanej sobie akustyki. Unikano zatem większych kontrastów dynamicznych, które mogłyby spotęgować ewentualne brzmieniowe niedogodności. Dotyczyło to także zbyt małego zróżnicowania instrumentalnej palety kolorystycznej, odgrywającej tak istotną rolę w barokowej retoryce. Stąd też wkradające się w tok muzycznej narracji uczucie monotonii. A przecież haendlowskie oratoria to dzieła pokrewne operze, o wyraziście zarysowanej dramaturgii, a różnią je głównie rozbudowane ustępy chóralne. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |