opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

109 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Fidelio”o z nasłuchu

Inauguracja sezonu mediolańskiej La Scali to zawsze ogromne wydarzenie, a tym razem mogliśmy je śledzić za pośrednictwem radiowej dwójki. Fidelio Ludwiga van Beethovena pod dyrekcją Daniela Barenboima dawało gwarancję przeżyć najwyższej próby, chociaż w praktyce nie wszystko wypadło tak znakomicie. Dyrygent poprowadził orkiestrę z ogniem, wspaniale zróżnicował narrację muzyczną Beethovena, nie mógł mieć jednak wpływu na możliwości solistów, które zapewne ograniczyła trochę wizja reżyserska Brytyjki Deborah Warner. Tego w radiu nie widzieliśmy, ale ponoć umieściła ona akcję w przestrzeni jakiejś fabryki i nakazała artystom zagrać role bardzo dynamiczne, niemal jak w filmie akcji, jakby nie biorąc pod uwagę, że role Florestana i Leonory są miejscami ekstremalnie trudne wokalnie i wyczerpujące. Szymon Paczkowski proszony o kilka słów na temat opery Beethovena zwrócił uwagę na niezwykłe wymagania wykonawcze, które mało komu udaje się pokonać w sposób zadowalający.

Fidelio,La Scala 1

Wykonawcy głównych partii spisali się bez zarzutu, wykonali zapis partytury, co już samo w sobie jest sukcesem – że przypomnimy ubiegłoroczne koncertowe wykonanie Fildelia w Filharmonii Narodowej będące w zasadzie pogrzebem Florestana. W Mediolanie niemiecki tenor Klaus Florian Vogt dał radę, ale jego głos w najmniejszym stopniu nie przypominał bohatera. Śpiewał głosem miękkim, płaskim, można powiedzieć kobiecym lub też jak kontratenor, co pasowałoby do roli Ewangelisty w którejś z Pasji Bacha. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART