GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKupiec wenecki – materiał na trzy opery
Strona 1 z 4
Głośno dyskutowane, np. na blogu Doroty Szwarcman, wystawienie Kupca weneckiego Andrzeja Czajkowskiego w Teatrze Wielkim w Warszawie, to jedno z ciekawszych wydarzeń sezonu. Sama premiera w stolicy poprzedzona została prezentacją oryginalnego dramatu/komedii Szekspira na deskach Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy, co skłania do porównań.
Opera w jej obecnym kształcie jest lepsza od tamtego przedstawienia, zarówno z powodu bardziej przekonującej inscenizacji i reżyserii, jak też oddziaływania muzyki Andrzeja Czajkowskiego, atonalnej, ale ekspresyjnej, mrocznej i przygnębiającej. Stylistycznie opera Czajkowskiego bliska jest brzmieniowo dziełom Benjamina Brittena, widać tutaj logikę, doskonałą pracę motywiczną, ciekawą instrumentację i wielką swobodę w kształtowaniu fraz. Bardzo dobre są też intermedia czysto orkiestrowe. Reżyser Keith Warner i scenograf Ashley Martin-Davis, pokazali twórczą kreatywność ozdabiając przedstawienie ciekawymi rozwiązaniami dramatycznymi i plastycznymi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |