opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 613-52.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

149 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Szczęśliwy powrót Henri Sauguet na francuskie sceny operowe

Jeśli chodzi o jej libretto, to oczywiście sztuka Musseta została tutaj zręcznie dostosowana do potrzeb teatru muzycznego, a opowiadana nam historia przedstawia się następująco: Coelio jest śmiertelnie zakochany w Mariannie, młodziutkiej żonie starego Claudio, sędziego z Neapolu. Owa Marianna lekceważy jednak tę miłość, toteż wrażliwy i nieśmiały Coelio prosi swego przyjaciela Oktawia, kobieciarza o szlachetnym sercu, o wstawienie się za nim u młodej kobiety, która cały czas pozostaje nieugięta.

Les Caprices,Reims 7

Kiedy jednak kapryśna Marianna, dotknięta niesprawiedliwymi oskarżeniami zazdrosnego męża i poruszona pełnym emocji wstawiennictwem Oktawia, zgadza się na randkę z tym... ostatnim (!), ten zachowująco się honorowo podrywacz wysyła na nią swego przyjaciela, który wpada w zastawioną przez rozsierdzonego męża zasadzkę i ginie z ręki wynajętego zbira. Reżyser Oriol Tomas bezbłędnie wyczuwa charakter opery Saugueta, zawierającej – pomimo tragicznego finału – wiele akcentów satyryczno-komicznych. Nie zapomina on jednak, iż mamy tu też do czynienia z dramatem niespełnionej miłości, doprowadzającym do smutku, nostalgii i śmierci, czyli uniwersalnych zjawisk o intensywnie romantycznym zabarwieniu. Opracowana przezeń wizja plastyczna przenosi akcję do lat pięćdziesiątych minionego wieku, czyli czasu powstania tej opery. Przywoływane lata kojarzą się także ze złotym okresem włoskiego kina, co znajduje swoje odwierciedlenie w estetyce dekoracji i kostiumów. Cała przestrzeń sceniczna wypełniona jest makietą sklepienia neapolitańskiej Galleria Umberto I, która odgrywa tutaj podwójną rolę.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART